الخميس، 31 مارس 2011

كيفية تسطيب النظام الليون واستعراض لأهم مميزاته



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سوف نتكلم إن شاء الله عن كيفية تسطيب نظام الليون 
وسوف نستعرض أهم مميزات النظام 
الجزء الاول





الجزء الثانى 

الجزء الثالث

والسلام عليكم ورحمة الله

هناك 13 تعليقًا:

  1. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  2. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  3. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  4. ياريت لو توافيني بأميلك الشخصي لاني محتاج مساعده بلنسبه للماك بس الموضوع مطول شويه ~

    ردحذف
  5. ما قصرت أخى الكريم وانا ما حسبتها كده ابدا
    انا لا أهتم بالمدونة لأنى وقتى ضيق وربنا يسهل وانا بصدد عمل مدونة بريميام
    وإن شاء الله هتكون من تصميمى , وربنا يوفق الجميع .

    ردحذف
  6. متفتح الياهو عشان عاوزك في موضوع مهم بعد ازنك ~ ^^ ~~~عارف ان الرساله مش بتنزل الا بعد الموافقه عليها

    ردحذف
  7. انت شكلك موش هنا عموما حياتك يا شيخ اول متيجي سيبلي رساله فيها رابط لنسخه ماك من الي شرحتهم في برامج نت لاجهزه غير الماك لان الرابط الي حطيته انت مش شغال

    ردحذف
  8. السلام عليكم
    كيف الحال؟
    عندي استفسار بسيط .. انا عندي جهاز لاب توب توشيبا بنظام ويندوز 7 .. وأريد اغيره الى الماك .. فإذا بإمكانك اختيار أفضل نسخة ممكن تعمل على جهازي + شرح طريقة تنصيب + ماذا عن الدرايفرات؟ ..
    لا تقلق أخي العزيز، فأنا أتحمل كل المسؤولية في حالة حدوث ضرر بجهازي .. سبب التغيير هو أني أحب اتعلم واحب اجرب اشياء مختلفة .. فلو بإمكانك تساعدني بكون شاكر لك ..
    الصورة السفلية توضح مواصفات جهازي ..

    http://www.m5zn.com/uploads/2011/5/17/photo/051711140526xb4ahjs4.png

    thanx in advance

    ردحذف
  9. اخى إبراهيم سامحنى على التاخير فى الرد لان وقتى ضيق جدا وصدقنى ما بفتح الميل
    لو عايز اى شىء انا تحت أمرك ادخل على منتدى برامج نت قسم الماك موضوع دورة الهاكنتوش وانا تحت أمرك , وبالنسبة لأخونا الى وضع امكانيات جهازه معلش ياريت كذلك تحطها فى نفس الموضوع وراح اجاوبك لأن الموضوع هنا غير مخصص للبى سى , والسلام عليكم

    ردحذف
  10. بس سؤال اخوي، انا عندي ليبورد وما عندي المتجر واريد احدث لليون فهل في طريقة للتحديث؟
    ارجو الافادة.

    ردحذف
  11. للاسف ما ينفع غير انك تحمل الليون من النت وتقوم بتنزيله اما عن طريق التحديث فما تقدر لازم سنو

    ردحذف